timing-header

Timing kiest bij uitrol nieuwe merkidentiteit voor Marvia

28 Februari 2022

Amsterdam

Uitzendbureau Timing heeft een nieuwe merkidentiteit ontwikkeld. In de uitrol van deze rebranding en om ervoor te zorgen dat de 153 Timing vestingen dezelfde uitstraling krijgen, speelt de brand portal van Marvia een grote rol.

Timing, onderdeel van ADG dienstengroep, behoort tot de top 3 grootste uitzendorganisaties van Nederland. Met meer dan 900 collega’s en een groot landelijk netwerk van vestigingen is de rebranding van het merk een grote klus. Maud Tabor, Brand Manager bij de organisatie: “Er is een uitgebreide brand guide ontwikkeld met uitleg hoe onze nieuwe huisstijl en merkidentiteit toegepast wordt in onze communicatie-uitingen. We willen met bepaalde stijlelementen heel specifiek verschillende doelgroepen aanspreken. Het is dan ook belangrijk dat dit heel consistent gebeurd. De gebruiksvriendelijke tool van Marvia gaat er voor zorgen dat dit allemaal op de juiste manier gebruikt wordt en dat onze nieuwe huisstijl bewaakt blijft.”

Timing-brand-portal (1)

De brand portal van Timing is zo ingericht dat alle materialen zoals logo’s, iconen, foto’s, video’s en templates voor onder meer de social media kanalen makkelijk te vinden zijn. “Met 935 medewerkers die van de brand portal gebruik moeten maken is het heel belangrijk dat de tool weinig uitleg nodig heeft. Best wel een grote uitdaging maar daarin denkt Marvia mee. Zij hebben ervaring met dit soort trajecten en weten precies wat nodig is om dit zo makkelijk mogelijk in te richten. Daarom is de keus op Marvia gevallen om hierin samen op te trekken.

Joep Donders, CEO van Marvia, is trots dat zo’n grote uitzendorganisatie als Timing voor Marvia kiest. “Zeker in deze tijden waarin de arbeidsmarktkrapte groter is dan ooit, is het belangrijk dat zij hun werk goed kunnen uitvoeren en kunnen focussen op daar waar ze goed in zijn; werkzoekenden en opdrachtgevers aan elkaar koppelen. Als wij met onze tool daar ons steentje aan kunnen bijdragen, zijn we daar trots op.”

Abonneer je op onze nieuwsbrief