marketingkalender header

Marvia introduceert Marketing Kalender 2.0

April 13, 2021

Nieuwe features maken landelijk stroomlijnen van lokale activiteiten eenvoudiger

Marvia, het lokale marketing automation platform, heeft nieuwe features gelanceerd waarmee landelijke organisaties sneller en beter hun lokale marketing activiteiten via franchisers, resellers en dealers kunnen stroomlijnen. De recent ontwikkelde tools - de Marketing Kalender en de 360ο campagne distributie tool - levert bedrijven tijd- en kostenbesparing op. Het wordt voor hen namelijk eenvoudiger de regie te houden op lokale campagnes.

De Marketing Kalender

Joep Donders, CEO van Marvia: “Marketeers zijn continu op zoek naar oplossingen om processen te stroomlijnen. Een van de veelgehoorde ergernissen is dat kalenders vaak nog te statisch zijn, en dat het lokaal uitrollen van campagnes arbeidsintensief is.”

Met de integratie van de Marketing Kalender binnen het platform van Marvia, hoeven bedrijven niet langer met statische marketing kalenders te werken. Het biedt organisaties de flexibiliteit om ad hoc campagnes in te zetten en dit meteen met lokale vestigingen te communiceren. Via de tool hebben vestigingen direct inzage in de planning en de bijbehorende campagne assets, zo kunnen ze snel inhaken op geplande campagnes of product releases.

De eerste klant die van de tool gebruik gaat maken is SNS Bank. Bram Schröder, communicatieadviseur Retail & Lokale Marktbewerking: “Het maken en aanpassen van de marketingkalender met campagnes voor onze winkels kostte voorheen veel tijd. Met de Marvia Marketingkalender bieden wij direct overzicht over de lopende en komende campagnes. En kunnen we veranderingen met een druk op de knop doorvoeren.

Niet alleen is de Marketing Kalender een handige tool voor bedrijven met lokale vestigingen, ook is het goed inzetbaar voor bedrijven die met resellers en (verkoop)partners werken. Resellers hebben op deze manier altijd de marketingplanning inzichtelijk, en weten zo wanneer ze nieuwe campagnes en bijbehorende assets kunnen verwachten.

360ο campagne distributie

Naast de marketingkalender heeft Marvia een nieuwe 360ο campagne distributie module ontwikkeld. Deze helpt marketing managers en hun partners of vestigingen in het lokaal optuigen en verspreiden van de campagnes via verschillende kanalen. Het hoofdkantoor bedenkt de campagnes en zet deze klaar in de portal, inclusief alle benodigdheden. Lokale partners geven daarna online aan van welke campagne en bijbehorende assets en kanalen zij gebruik willen maken. In een paar klikken kunnen zij de campagne content - volgens de huisstijl - opmaken en lokaal verspreiden over alle on- of offline kanalen.

Donders: “Het grootste voordeel van de 360ο  campagne distributie is vooral het gemak waarmee campagne content ingezet kan worden. De gebruiker selecteert een vooraf klaargezette campagne en kan er meteen mee aan de slag en stapsgewijs de huis-aan-huis verspreiding regelen, out of home pakketten en social media klaarzetten. De kosten zijn ook meteen inzichtelijk waardoor het hoofdkantoor dit meteen met lokale partners kan verrekenen en niemand voor verrassingen komt te staan.”

Over Marvia

Marvia is opgericht in 2007 als web-to-print oplossing om het dtp-proces te vergemakkelijken en efficiënter in te richten. In 2014 werd het bedrijf door PostNL overgenomen. Als corporate startup van PostNL wist Marvia in korte tijd op zowel strategisch niveau, als op het gebied van productontwikkeling snel verder uit te bouwen. Nu is Marvia in Nederland leidend in Local Marketing Automation. De ambitie is om heel Europa te veroveren. Het bedrijf is inmiddels goed op weg want het is actief in 89 landen en het heeft meer dan 80.000 gebruikers wereldwijd. Het platform van Marvia wordt gebruikt door veel bekende merken waaronder natuurlijk PostNL, maar ook Cordaan, New York Pizza, De Hypotheker, Domino’s Pizza, Sligro, Stayokay, Duux en verschillende politieke partijen.

Ook op zoek naar een marketingoplossing?

De Marketing Kalender en 360ο campagne distributie tool zijn add-ons aan Marvia's Brand Portal. Wil je weten hoe Marvia jouw bedrijf kan helpen? Neem dan contact met ons op of vraag vrijblijvend een demo aan.

Abonneer je op onze nieuwsbrief